sobota, 19 stycznia 2013

Anielska - Cynthia Hand


Tytuł: Anielska
Autorka: Cynthia Hand
Rok wyd.: marzec 2012
Liczba stron: 334
Wydawnictwo: Amber
Cena: 37,80 zł
Ocena: 8/10

 Zastanawiałam się, co napisać i dalej nie mogę sformułować myśli, dotyczących tej książki. Między nią a "Nieziemską" jest przepaść, ponieważ "Anielska" o głowę bije swoją poprzedniczkę. Dużo lepiej napisana i główni bohaterowie bardziej wyraziści, jednak o tym za chwilę.

 Pierwsze co rzuca się w oczy to jest fakt, że Clara jest dojrzalsza, choć nie tak bardzo jakby się chciało. Podejmuje decyzje, które zadziwiają i jej wybory nie do końca są trafne. Bardzo miło się czytało, części mające związek z Christianem, bo przestał być opisywany jako bóg. Stał się bardziej normalny. Wracając do Clary chciałabym zaznaczyć, iż staje ona przed dużymi wyzwaniami, którym nie każdy dałby radę. Myślę, że stała się bardziej znośna, ponieważ w "Nieziemskiej" mnie lekko denerwowała swoim dziecinnym zachowaniem. Dobrze, że autorka w akcję wprowadziła problemy życia codziennego.

 W tej części dużo więcej się dzieje. Pojawiają się zwroty akcji, których nikt się nie spodziewał. Jednak warto było po tą część sięgnąć, pomimo tego, że pozostawia ona więcej pytań niż odpowiedzi. Z niecierpliwością czekam na ostatnią część, która za granicą ma się ukazać 22 stycznia br.
Ciekawa jestem jak potoczy się historia bohaterów. Cieszę się , ponieważ  nie zawiodłam się na tej części i mam nadzieję, że nie tylko ja tak sądzę.

 Mimo przemiany bohaterów, w dalszym ciągu uważam, że minusem jest ich zbyt mała wyrazistość. Szkoda. Uważam, że wtedy powstałaby lepsza książka, choć ta nie jest zła. Jedyną z kilku dość wyrazistych postaci jest Samjaza, Jeffrey oraz Tucker. Clara jest trochę jak taka dziewczyna, która nie chce nikomu nic zrobić, zbyt delikatna.

 Jak już wcześniej wspomniałam czekam na zwieńczenie trylogii i mam nadzieję, że za niedługo się ukaże w Polsce. Patrząc na plusy i minusy książki, jednak miło mi stwierdzić, że warto było ją przeczytać. Fajna opowieść, szczegółowo opisana, dzięki czemu możemy poczuć się jakbyśmy tam byli. Jak na początkująca pisarkę pani Hand bardzo dobrze się spisała.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz